Od 1 stycznia składki będziemy opłacać zwykłym przelewem, takim, jakim np. płacisz za prąd. Na przelewie wpiszesz tylko numer rachunku bankowego –Twój numer rachunku składkowego. Wpłatę zus zaksięguje i rozliczy na Twoim koncie.
Informację o numerze rachunku składkowego zus przesyła listem poleconym.
Ważne!
- Jeśli do końca grudnia 2017 roku nie dostaniesz informacji o numerze Twojego rachunku albo jeśli go zgubisz, koniecznie skontaktuj się z zus-em. Numer rachunku otrzymasz w każdej placówce lub w Centrum Obsługi Telefonicznej (nr tel.: 22 560 16 00).
Indywidualny numer rachunku składkowego składa się z 26 cyfr. W numerze rachunku będzie zawarty numer identyfikujący ZUS i Twój numer NIP (ostatnie 10 cyfr).
Wykorzystamy numer NIP, ponieważ jest on identyfikatorem płatnika składek zarówno dla osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej, jak i dla osoby fizycznej, która opłaca składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne.
Kiedy otrzymasz list, upewnij się, czy jest to informacja z ZUS:
- Czy w rachunku składkowym jest zawarty numer identyfikujący ZUS – 60000002 026 (cyfry od 3 do 13)?
- Czy w rachunku składkowym jest zawarty Twój NIP?
- Czy na informacji jest bezbarwne logo ZUS i logo e-SKŁADKA?
Jeśli miałbyś jakiekolwiek wątpliwości, czy informacja jest autentyczna, to numer rachunku składkowego możesz potwierdzić w każdej naszej placówce albo w Centrum Obsługi Telefonicznej – 22 560 16 00 lub sprawdzić autentyczność otrzymanego rachunku w serwisie internetowym zus
https://www.eskladka.pl