ZALOGUJ SIĘ

Aktualności

07/07/2016
Pełnomocnictwo ogólne można zgłosić na Portalu Podatkowym MF
Podatnicy, którzy chcą zgłosić pełnomocnictwo ogólne, od 1 lipca 2016 r. mogą to zrobić przy wykorzystaniu nowej funkcjonalności Portalu Podatkowego (PP). Dodatkowo udostępniono Centralny Rejestr Pełnomocnictw Ogólnych, czyli narzędzie do weryfikacji pełnomocnictw przez administrację podatkową.

1 lipca 2016 r. weszły w życie przepisy dotyczące pełnomocnictwa ogólnego - art. 138d Ordynacji podatkowej.

Takie pełnomocnictwo może zostać złożone wyłącznie w wersji elektronicznej. Podatnicy, którzy będą chcieli ustanowić pełnomocnika ogólnego, zrobią to za pomocą nowej funkcjonalności na Portalu Podatkowym w części zalogowanej (zakładka „Pełnomocnictwa").
 

Konto podatnika w PP stanowi bezpośredni kanał komunikacji z organami podatkowymi i umożliwia dostęp do własnych danych podatkowych, m.in. złożonych deklaracji i prowadzonych spraw. Rejestracja na portalu umożliwia nie tylko przesyłanie deklaracji bezpośrednio z własnego konta, ale także pozwala na elektroniczną komunikację z administracją podatkową dzięki składaniu i odbieraniu pism do administracji podatkowej. To wszystko bez wychodzenia z domu - wystarczy zarejestrować się na portalu.
 

Ponadto na Portalu Usług Elektronicznych Ministerstwa Finansów udostępniono nową funkcjonalność dla organów podatkowych - Centralny Rejestr Pełnomocnictw Ogólnych. Narzędzie służy do weryfikowania przez organy podatkowe pełnomocników ustanowionych przez podmioty.
 

Jak informuje resort, szczegółowe informacje i instrukcje dotyczące zmian będą zawarte w podręcznikach, opisujących działanie Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych.
 

Źródło: www.mf.gov.pl, stan z dnia 5 lipca 2016 r.

Masz pytania?
Napisz lub zadzwoń!
biuro@rachunkoweryki.pl
+48 732-900-011
Copyright © Biuro Rachunkowe Aneta Polańska | Designed by Venomedia