01/07/2016
Elementy wymagane w ewidencji VAT od 01.07.2017 roku.
Podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności zwolnione od podatku na
podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3 oraz podatników, u
których sprzedaż jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 lub 9, są obowiązani
prowadzić ewidencję zawierającą dane niezbędne do prawidłowego sporządzenia
deklaracji podatkowej oraz informacji podsumowującej.
Ewidencja powinna zawierać w szczególności dane niezbędne do określenia
- przedmiotu opodatkowania
- podstawy opodatkowania,
- wysokości kwoty podatku należnego,
- korekt podatku należnego,
- kwoty podatku naliczonego obniżającej kwotę podatku należnego,
- korekt podatku naliczonego,
- kwoty podatku podlegającej wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z tego urzędu,
- a także inne dane służące identyfikacji poszczególnych transakcji, w tym numer, za pomocą którego kontrahent jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej.
Ewidencja VAT koniecznie będzie musiała być prowadzona w formie elektronicznej.